18:29 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه پیام نور

هیپنوتیزم در درمان افسردگی موثر است؟
پایگاه خبری راد: "افسردگی" یکی از مهم‌ترین اختلالات روانی است که در توده‌های مختلف مردم به‌ویژه افراد وابسته به مواد مخدر شیوع بالایی دارد.پژوهشگران در مطالعه‌ای، تأثیر "هیپنوتراپی" را بر یکی از انواع این بیماری بررسی کرده‌اند.
رسانه‌ها در کاهش بار التهاب‌های اقتصادی بازوی توانمند دولت باشند
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید در کاهش بار التهاب‌های اقتصادی بازوی توانمند دولت باشند، گفت: رسالت رسانه‌ها برهم زدن بازی‌های ساختگی از سوی جریان مسلط غربی است.
ایجاد کانون‌های کارآفرینی در دانشگاه پیام نور
پایگاه خبری راد: معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: بیش از ۲۲۰۰ کانون فرهنگی در دانشگاه پیام‌نور فعال هستند و از ابتدای سال تحصیلی جدید نیز کانون کارآفرینی در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
۶۰ درصد ظرفیت کارشناسی پیام نور استان فارس خالی ماند
پایگاه خبری راد: ‌سرپرست دانشگاه پیام نور فارس از وجود ۱۵ هزار صندلی خالی در مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا ۱۰ مهرماه همچنان ادامه دارد و داوطلبین جدید می‌توانند در مهلت قانونی تعیین شده نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
افزایش 7 برابری کارایی سلول‌های خورشیدی با نانو فناوری
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و صنعتی سهند تبریز با کاربرد نانو ساختارها در ساخت سلول‌های خورشیدی، توانستند بازده این سلول‌ها را تا 7 برابر افزایش دهند.
تولید سبز نانوکاتالیست صنایع خودروسازی با استفاده از گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه جیرفت و پیام نور کرمان نوعی نانوکاتالیست بر پایه‌ گیاهان دارویی را تولید کردند که در صنایع شیمیایی و خودروسازی کاربرد دارد.
دغدغه پرداخت شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور رفع می‌شود/ تلاش برای افزایش کیفیت آموزش
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه پیام نور کشور از رفع شدن دغدغه دانشجویان در پرداخت شهریه خبر داد.
تولید سیستم دارورسانی هوشمند با مواد غیرسمی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مراغه و دانشگاه پیام نور تهران موفق به تولید سیستم دارورسانی هوشمندی برای درمان سرطان شدند که از مواد اولیه‌ غیر سمی و سازگار با بدن تهیه شده ‌است.
انصراف زرآبادی از طرح سوالی درباره رعایت نشدن منافع عمومی کشور در قرارداد رنو با ایران
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از انصراف سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس از طرح سوالش از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران خبر داد.
سرابی به نام منطقه آزاد!
پایگاه خبری راد: وجود منطقه آزاد برای مازندران، سرابی بیش نیست؛ استانی که ظرفیت های متعدد در حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات دارد باید بر این موارد تکیه کند تا این که به دنبال سرابی در بیابان بدود.
دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند
‌پایگاه خبری راد: یک دکترای اقتصاد گفت: دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند.
ضرورت استفاده از روش‌های اصلاح و ترمیم خاک برای کاهش مصرف آب در کشاورزی
پایگاه خبری راد: استاد رسوب‌شناسی دانشگاه پیام نور تبریز با بیان این‌که اصلاح و ترمیم خاک جهت کاهش مصرف آب در کشاورزی ضروری است، گفت: روش اصلاح و ترمیم خاک برای تمام خاک‌هایی که در کشاورزی استفاده می‌کنیم و مشکل مصرف آب دارند، قابل اجراست.
ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است
پایگاه خبری راد: معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران هفدهمین اقتصاد بزرگ جهان است، گفت: براساس گزارش این صندوق رشد ۴ درصدی، تقلیل بیکاری و کاهش نرخ تورم از دیگر شاخص‌های توسعه ایران در سالهای اخیر بوده است.
اقتصاد ایران، تحت تأثیر چه شوک‌هایی بوده است؟
پایگاه خبری راد: اقتصادهای جدید، اغلب تغییرات قابل‌ملاحظه کوتاه‌مدتی در تولید و اشتغال کل را تجربه کرده‌اند. در همین رابطه، محققان دانشگاهی در کشور ما، پژوهشی را انجام داده‌اند که در آن اثرات شوک‌های واقعی واردشده به اقتصاد ایران و بخش‌های اصلی آن مورد ارزیابی واقع شده‌اند.
تناسب رشته‌های تحصیلی با بازار کار اولویت نخست دانشگاه پیام نور است
پایگاه خبری راد: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور کشور به فعالیت ۴۰۰۰ عضو هیئت علمی سطح دانشگاه‌های پیام نور کشور اشاره کرد و گفت: توسعه تحصیلات تکمیلی در برنامه دانشگاه پیام‌نور قرار دارد این در حالی‌است که تناسب رشته‌های تحصیلی با بازارکار اولویت نخست این دانشگاه است.